counter create hit

مطالب مرتبط:
پیوستن امین زندگانی به خانواده دکتر ماهان

پیوستن امین زندگانی به خانواده دکتر ماهان

امین زندگانی و حدیث فولادوند در سریال «خانواده دکتر ماهان» به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم به ایفای نقش می‌پردازند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انتخاب بازیگران سریال «خانواده دکتر ماهان» ادامه دارد و تاکنون حضور امین ...

سری چهارم «خانه ما» در اهواز با چه هدفی ساخته شد؟

سری چهارم «خانه ما» در اهواز با چه هدفی ساخته شد؟

مستند «مسابقه خانه» از مسابقه هایی است که با گذشت زمان توانسته ...

رونمایی از مشاهیر ایران با ظاهری متفاوت+عکس

رونمایی از مشاهیر ایران با ظاهری متفاوت+عکس

هدف از برگزاری نمایشگاه مشاهیر، یادآوری جایگاه و ارزش شاعران، بازیگران و نویسندگان بزرگی است که هرکدام با خلق آثار ناب خود به نوعی اسطوره هستند. به گزارش خبرنگار ایلنا، نم ...

تجلیل از خانواده شهید ابراهیم زاده صفار در فرهنگسرای گلستان

تجلیل از خانواده شهید ابراهیم زاده صفار در فرهنگسرای گلستان

در ویژه برنامه "در کوی نیکنامان" فرهنگسرای گلستان با اهدا ...

رئیس سازمان دارالقرآن: نیازهای قرآنی امروز مردم با دهه 60 تفاوت دارد/ در حوزه پژوهش دچار غفلت هستیم

رئیس سازمان دارالقرآن: نیازهای قرآنی امروز مردم با دهه 60 تفاوت دارد/ در حوزه پژوهش دچار غفلت هستیم

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس مراسم رونمایی از کتاب پایبندی به قرآن با موضوع یافته های پیمایش حیات قرآنی در شهر تهران باحضور مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی امروز 25 بهمن ماه برگزار شد. در ابتدای این مر ...

عصبانیت دوباره کارگردان «عصبانی نیستم» از بدقولی ها

عصبانیت دوباره کارگردان «عصبانی نیستم» از بدقولی ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بار دیگر جلوی اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان که قرار بود از امروز (چهارشنبه 25 بهمن) روی پرده برود گرفته شد. کارگردان این اثر در اعتراض به این اقدام پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. درمیشیان در ...

موزیک ویدئوی «تو بری بارون» با صدای «محمد علیزاده»

موزیک ویدئوی «تو بری بارون» با صدای «محمد علیزاده»

موسیقی ما - موزیک ویدئوی آخرین تک آهنگ منتشرشده از «محمد علیزاده» به تهیه کنندگی «صدرالدین حسینخانی» و از سوی موسسه «ایرانگام» منتشر شد. این هنرمند که آذرماه امسال قطعه «تو بری بارون» را در اختیار مخاطبین قرار داده بود، اکنون ویدئوی ...

حمایت ترانه علیدوستی از رشیدپور و جمشیدی

حمایت ترانه علیدوستی از رشیدپور و جمشیدی

سینما دیلی: حمایت ترانه علیدوستی از رضا رشیدپور وپژمان جمشیدی: استهزای دیگران به معنی بزرگ بودن شما نیست. از رفتار غیر انسانی که بااین دو انسان کردید خجالت بکشید. بعد از این حواستون را صرف ارتقای آثار متوسطتان بکنید. ...

امید کسب سیمرغ از ابتدا در من وجود داشت

امید کسب سیمرغ از ابتدا در من وجود داشت

به گزارش جهان نیوز، سارا بهرامی بازیگر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر درخصوص نگاه خود به بازیگری گفت: سارا بهرامی مجموعه نقش هایی است که تا به حال بازی کرده. انتخاب من در زندگی بازیگری بوده و با تمام نقش های که تا به حال بازی کرده ام زندگی می کنم. این شیوه من د ...

بازی داوران جشنواره فیلم فجربا یک انیمیشن سینمایی!

بازی داوران جشنواره فیلم فجربا یک انیمیشن سینمایی!

به گزارش جهان نیوز، انیمیشن های سینمایی، یکی از گونه های محبوب و پرمخاطب سینمای جهان است. گونه ای که هر ساله مخاطبان بسیاری را به سینما می کشاند و مدتی است که در رده اول پرفروش های باکس آفیس است. در کشور ما نیز چند سالی است که ساخت انیمیشن به صورت جد دنبال می شو ...

گریم هادی حجازی فر در «کاتیوشا»/ عکس

گریم هادی حجازی فر در «کاتیوشا»/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلمبرداری فیلم جدید علی عطشانی که به تازگی در مشکین‌دشت استان البرز آغاز شده بود، این روزها در تهران ادامه دارد. «کاتیوشا» یک اثر کمدی پربازیگر به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی است که فیلمنامه آن را مهدی عل ...

واکاوی خطبه فدکیه حضرت زهرا / مهمترین عامل انحراف مردم از خط انبیا و اولیا کدام است؟

واکاوی خطبه فدکیه حضرت زهرا / مهمترین عامل انحراف مردم از خط انبیا و اولیا کدام است؟

ساعت: 15:07 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314544 آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) مهم‌ترین علت دشم ...

جزئیات کرسی های «نفحات القرآن» ویژه ایام فاطمیه

جزئیات کرسی های «نفحات القرآن» ویژه ایام فاطمیه

کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن در ایام فاطمیه به صورت ویژه در نقاط مختلف تهران برگزار خواهد شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کرسی‌های تلاوت نفحات القرآن ویژه ایام فاطمیه باحضور قاریان جوان و پیشکسوت در نقاط مختلف تهران برگزار می‌شود. ...

نیکی کریمی: فقدان عباس کیارستمی بر عکس‌هایم مؤثر بود

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه انفرادی عکس‌های کریمی، با عنوان "گُل مردگی" روز جمعه با حضور هنرمندان، سینماگران، دانشجویان و علاقمندان به هنر در باغ نگارستان تهران برگزار شد. تهمینه میلانی، محمود دولت آبادی، کامبوزیا پرتوی، حبیب رضایی، هوشنگ گلمکانی، ...

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد

سعید اوحدی با رای هیات امنای این سازمان به عنوان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتخاب شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سعید اوحدی با رای هیات امنای این سازمان به عنوان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتخاب شد.در این جلس ...

برگزاری کنسرت گروه شیلر با اجرای قطعات جدید

برگزاری کنسرت گروه شیلر با اجرای قطعات جدید

اعضای گروه موسیقی آلمانی شیلر که آذرماه امسال برای نخستین ب ...

در جشنواره سی و ششم فیلم فجر فیلم هایی به نمایش درآمد که موجب وهن انقلاب و نظام اسلامی شد/ اتفاقات پیش آمده در این دوره از جشنواره قابل پیگیری است

ساعت: 11:21 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 شناسه خبر: 1314963 محمدتقی فهیم منتقد سینما پس از اتمام سی و ششمین ج ...

ایام شهادت حضرت زهرا(س) هیات کجا برویم؟

ایام شهادت حضرت زهرا(س) هیات کجا برویم؟

به گزارش جهان نیوز، در ایام فاطمیه دوم و برگزاری مراسم عزای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، هیات های مختلفی در سراسر شهر بر پا شده است. در ادامه نگاهی داریم به برخی از مراسم هایی که این روز ها در شهر تهران برگزار می شود: نام هیئت: هیئت الزهرای دان ...

Richard Wagner; آهنگساز و نویسنده از عشق و جنگ

ریشارد واگنر؛ آهنگساز و نویسنده عاشق پیشه

بالا: Richard Wagner موسیقی بدون, تئاتر کارگردان و نویسنده یکی از غیر آهنگسازان سبک رمانتیک در موسیقی از آلمان است. یک گروه از منطقه واگنر در علاوه بر این به ۱۱۳ اثر از موسیقی در پس زمینه های پورنو, اپرا آهنگ است. سونات و سمفونی ۱۶ جلد کتاب در زمینه تئوری موسیقی و ادبیات و سیاست است. او گفت که دولت حامیان و مخالفان است. موسیقی نشان دهنده سده نوزدهم به اوج که در آن کلمات و موسیقی بهترین راه برای درهم زندگی است. واگنر ملودی است. پایه اصلی موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل با او و پس از او هماهنگی اصلی بیان هر حساب (از جمله ید حدی است که بحث در مورد "تریستان" هر موسیقی که به عنوان واگنر اپرای "تریستان و Isolde" پسند. پس از پایان زمین است. آغاز كار و جوانی ريشارد واگنر در ۲۲ مه ۱۸۱۳ در شهر لايپزيگ در شرق آلمان زاده شد. او فرزند نهم خانواده بود. سال تولدش سال جنگ و شكست ناپلئون بناپارت در مقابل آلمان و روسيه بود. در شش ماهگی پدر و در ۷ سالگی ناپدری مهربانش لودويگ گاير را از دست داد و از آن پس كشيش هنردوستی به نام وتسل Wetzel چند سالی تربيت او را به عهده گرفت. بدين ترتيب واگنر هنر را از خانواده به ارث نبرد. شايد همين دليل برجستگی كار او در اپرا و موسيقی دراماتيك يا حتی موسيقی تئاترال باشد در حاليكه او ترانه ها، مارش ها و قطعاتی برای پيانو نيز ساخته است. همسر دومش كوزيما كه دختر آهنگساز بنام آن زمان فرانتس ليست و خود پيانيست چيره دستی بود، نوشته كه ريشارد واگنر برای آفرينش يك قطعه، همواره نيازمند تجسم تصوير مشخص يك صحنه بوده است. او هرگز نمی توانسته موسيقی مجرد يا "هنر برای هنر" بيافريند. واگنر از تربيت موسيقايی در كودكی و آموزش بلندمدت آكادميك اين فن در دانشگاه محروم بود. شايد به همين دليل با ساختن آثار پرطمطراق همواره در پی جبران اين كمبود می گشت. او نخست خود سروده های اپراهايش را می ساخت و سپس برای صحنه های مشخص، آهنگ هايی می نوشت. هنگامی كه ریشارد واگنر در ۱۸ سالگی به مدرسه ی عالی موسيقی لايپزيگ راه يافت، هنگامه ی شورش ها و انقلاب های شهروندان آلمان عليه فئودال ها و نظم پيشين، در اوج خود بود. تأثير جنبش دموكراتيك وحدت خواهان آلمان كه در سال ۱۸۴۸ به اوج خود رسيد، بر واگنر و كارهايش چنان ژرف بود كه شايد بتوان شهرت و اعتبار او را مديون اين جنبش دانست. فرار به سوئیس در سال ۱۸۴۹ واگنر در شهر درسدن در شرق آلمان می زيست و به همراه روشنفكران انقلابی می كوشيد در راه برچيدن نظام پوسيده ، گام هايی بردارد. هرچند او مانند برخی روشنفكران همشهری اش مستقيما به نيروهای نظامی انقلابی نپيوست، ولی به اتهام تحريك مردم و برهم زدن نظم عمومی تحت پيگرد قرار گرفت و به سوئيس گريخت. تأثير اين جنبش در آثار و كارهای واگنر تنها در اپرای بلند "حلقه ی نيبلونگن" كه به موضوع افول نظام اشرافی در سده های ميانه و غروب و نابودی خدايان پرداخته محدود نمی شود. اين تأثير حتا در ساختمان تئاتر خصوصی كه او در شهر بايرويت Bayreuth در جنوب آلمان برای اجرای سالانه ی كارهای خود با عنوان "فستيوال بايرويت" برپا ساخت نيز آشكار است. هدف واگنر اين بود كه در ساختمان اين تئاتر خبری از لوژهای ويژه و صندلی های رديف اول و دوم نباشد بلكه همه دايره وار در يك سطح بنشينند. بماند كه اين فستيوال جايگاه و پايگاهی در مردم عادی پيدا نكرد و همواره محل تجمع دولتمردان و ثروتمندان و برگزيدگان سياسی و فرهنگی باقی ماند. تقليد و استقلال هنری واگنر نخستين آثار موسيقی اش كه قطعه هايی برای پيانو و كم و بيش تقليدهايی از فرانتس شوبرت و بتهوون بودند را در ۱۹ سالگی و زير سرپرستی نخستين استادش تئودور واينليش نوشت و اجرا كرد. اما بذر برخی از آثار مستقل بعدی او مانند "پيش درآمد لهستانی" كه زير تأثير جنگ های لهستان عليه روسيه و آشنايی با يك اشراف زاده ی لهستانی ساخته شدند، در همين زمان پاشيده شد. آفرينش تنها سمفونی اش "سمفونی در دو ماژور" را نيز در همين سال ها يعنی از نوزده سالگی آغاز كرد كه آن هم تقليدی از بتهوون و هايدن بود. در آستانه ی بيست سالگی بود كه بازيگری برادرش در تئاتری در لايپزيگ او را به فكر ساختن اپرا و آفرينش نخستين درام موسيقايی وی di feen يعنی "پريان" انداخت. در سال ۱۸۴۷ واگنر بود كه برای نخستين بار، مقاله ای درباره ی رهبری اركستر نوشت و سبك نوی در اين زمينه بنا نهاد كه در آن رهبر افزون بر عصای خود با حركات و سكنات چهره، اركستر را هدايت می كند. واگنر و يهودی ستيزی ریشارد واگنر۳۷ ساله بود كه در اوت ۱۸۵۰ بحث انگيزترين مقاله ی خود "يهوديت در موسيقی" را در "مجله ی موسيقی نو" منتشر و بدين ترتيب به انديشه های آزاديخواهانه ی خود پشت كرد. گفتنی است كه در سده ی نوزدهم يهودی ستيزی بیشتر جنبه نظری داشت و هنوز ابعاد عملی جنایت کارانه مانند دوران نازی ها را به خود نگرفته بود. یهودی ستیزان چپ و راست آزادانه در اين زمينه داد سخن می دادند و حتا ماركس در نوشتار "مسأله ی يهوديان" به عنوان انتقاد از قوم خود خدای يهوديان را پول و خدای جهان را خدای يهود، قلمداد می كند. در چنين جوی است كه واگنر نيز انديشه های يهودی ستيزانه ی خود را آشكار می سازد و ادعا می كند كه "يهودی تا زمانی سروری می كند كه نيروی تلاش و كوشش ما را پول تعيين كند". بدين ترتيب واگنر ماركس را دستاويز انديشه های خود قرار می دهد تا ديدگاه اش از او گذر كند و به يهودی ستيزی بيمارگونه تبديل شود. هيتلر در يكی از سخنرانی هايش واگنر را سرمشق خود دانسته بود. تاريخدانان بسياری واگنر را در كسب اعتبار نازی ها در ميان مردم آلمان مسئول می دانند. از سوی ديگر ريشارد واگنر در جوانی يار و همنشين ميخائيل باكونين بانی آنارشيسم و گئورگ هروگ Herweg هموند كارل ماركس بود و از اين دو شخصيت تأثير بسيار پذيرفت. در زمان سالخوردگی نيز او همواره بر ضد حكومت های مركزی داد سخن می داد و اصولا با نهادهای متمركز ميانه ای نداشت. شايد بتوان واگنر را به عنوان فرزند دست راستی زمان خود يهودی ستيز شمرد، اما شايد زياده روی باشد اگر او را سرمشق و فراهم ساز ناسيونال سوسياليسم و جنايات هيتلری بدانيم. به نوشته ی واگنر شناس بنام آمريكايی پروفسور واينر، ريشارد واگنر بی گمان در آثار خود نيز يهودی ستيز است. آثار واگنر در زمان نازی ها بيش از هر آهنگساز ديگر از رسانه ها پخش می شدند اما همان ها اپرای "پارسيوال" او را به علت گرايش های صلحجويانه ی مضمون آن، ممنوع اعلام كردند. پيش به سوی شهرت واگنر در سال ۱۸۵۰ از فرانس ليست آهنگساز و پيانونواز سرآمد اتريشی - مجاری خواست اپرای "لوهنگرين" او را به روی صحنه آورد. ليست با آماده سازی و اجرای اين اپرا در شهر وايمار با حضور سرشناسان هنر و سياست، واگنر را در جهان هنر آن روزگار مطرح ساخت. "لوهنگرين" هنرمند نابغه ی تنهايی است در محيطی نابسامان. او نيازمند احترام نيست بلكه مشتاق عشق است. "لوهنگرين" شناخته ترين اپرای واگنر است. آميزه ايست از جنبه های عادی و زمينی با سويه های والای آسمانی. اين اثر چنان در جامعه ی فرهنگی آلمان جا افتاده كه آلمانی ها گاه امروز هم به جای "ای خدا" به نشان شگفتی، با الهام از اپرای "لوهنگرين" می گويند: «mein lieber Schwan) يعنی "ای قوی عزيز". زندگی خصوصی و آخرين سال ها این آهنگساز برجسته آلمانی ۲۳ ساله بود كه برای نخستين بار با هنرپيشه ای به نام مينا پلانر ازدواج كرد . او اوپرای "تريستان و ايزولده" را به ماتهيلده وزندونك Wesendonk و چند اثر گوناگونش را به همسر بعدی اش كوزيما فن بولو Cosima von Buehlow پيشكش كرد. زندگی خصوصی اش در عشق های كوتاه و بلندمدت و تماس با برگزيدگان زمان می گذشت. برای نمونه چنان در دل پادشاه ايالت باواريا لودويگ جا باز كرده بود كه لودويگ در ۲۰ سال آخر زندگی آهنگساز، هزينه های كلانی از صندوق عمومی صرف او و اجرای آثارش كرد. ۶۳ ساله بود كه با كمك پادشاه لودويگ ملكی در شهر بايرويت خريد. از آن پس "فيستوال بايرويت" كه در اصل اجرای سالانه ی آثار خودش بود را در تالار تئاتر آن ملك برگزار كرد. ريشارد واگنر در روز ۱۳ فوريه ی ۱۸۸۳ ميلادی هنگامی كه مشغول نوشتن مقاله ی "زنانگی در آدمی" بود، در بايرويت درگذشت اما بحث و مجادله درباره ی زندگی و آثار پر شر و شورش هنوز همانند زمان خودش ادامه دارد.